bila dia tiada di sisi

1 mac 2012...terngiang2 satu kata "penyesalan"..menyesalkah aku? ku bersuara atas nama sayangkan kawan. tak sangka, selama ni, seorang insan yang ku rase kan seorang pendiam, lantang bersuara nak menghalalkan cara.. sungguh! nak jer ku doa, ya Allah..ko tunjuklah die dgn sesuatu,agar die tau ape ertinye penyesalan..kawan, ku tegurmu...kerna ku sayang...kita perempuan..ade batas2 kita..cukuplah aku yang telah lalui banyak titik2 itam..ku doa mu tak kan jadi begitu... betol kate mak, jangan itu, jangan ini...dulu ku slalu langgar..sampai diri tak sehebat aisyah, betapa hinanya... ku taknak kau jadi seperti ku kawan.. ku tahu, kau ade seorang sahabat yang lebih rapat dengan mu..tapi, kalau  kau tahu kawan, ku sentiasa melihatmu dari jauh..kerna ku tak suka mengganggu kebahagiaanmu..ku hanya mampu melihat..

pagi ni, alngkah sedeh..bila kau rassekan teguran dariku tu, satu perkara yang terlalu negative dan buat kau menangis...bukan itu tujuanku, ku hanya ingin mengingat sebelum kau pergi lagi jauh... kawan, maafkan diri ini, kerna aku tidak sennag melihat kau mudah melayan mesej2 lelaki di facebook mu, bukan kerna ku cemburu, tapi, ku nampak,...ade sesuatu yang tak betol..kawan, kalau lah kau tahu, hukum berjalan2, bermesej2 di facebook ibarat perempuan yang keluar berjalan2 dan besar kemungkinan mesej2 kita pada laki bukan muhrim ibarat kita bersembang dengan nya..pernah kah kau fikir, pukul 2 3 pagi...kau membalas mesejnya, kau post di wall, betapa sakitnya hati2 kami yang melihat perubahanmu menjadi perempuan yg merendahkan martabatnya... ku sayang mu kawan, sbb aku orang yang rapat denganmu...dulu, kau tak tahu ape itu laki, apa itu cinta...tapi, lepas kau berjumpa dengan kakak yg agak suke berkawan dengan ramai lelaki..kau berubah...seungguh, ku kan slalu ingat ayat2 post mu yang menyatakan ..kau sgt sedey dgn kata2 ku..aku manusia yang diciptakan Allah, untuk menjadi khlaifah yang berpesan2...memang aku tak sempurna..tapi, kalau nak tunggu ku sesempurna khatijah, kawan2 ku makin hanyut..aku tak tahan untuk membiarmu begitu kawan..kerna aku sayang kamu, ku sayang sahabat2 ku...

Di saat ini, ku akan membiarkan...kerna tanggungjwbku dah selesai..jgn risau, ku akan mendoamu..sentiasa mendoamu..dari jauh...selmt tinggal kenangan indah..selmt datang kenangan sedey...ini yang terakhir dariku...salam ukhuwah fillah

Comments

Popular Posts